x تبلیغات
تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ

طراحان گرافیک این ۷ راز را به شما نمی گویند

 آیا تا به حال شده که با  طراحان گرافیک بحث کنید و آن‌ها به شما وعده یک طراحی فوق العاده  برای طراحی سایت بدهند اما در نهایت یک افتضاح بزرگ برای شما به بار بیاورند؟

حتی اگر شما یک متخصص نباشید باز هم می‌توانید فرق بین بد و خوب را تشخیص دهید. همچنین می‌توانید خوب تشخیص دهید که چه وقت مورد سواستفاده قرار گرفته‌اید.

شاید با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنایی نداشته باشید این مقاله می تواند برای شما مفید باشد

زمانی که انتظار داشتید وبسایتتان، در فضای آنلاین، شما را به موفقیت برساند اما در نهایت چیزی که به دست آورده‌اید حتی ارزش پیکسل‌های مورد استفاده برای نمایشش را نداشته است. بدتر از همه این است که باید از اول شروع کنید در حالی که ماه‌ها از زمان و مقدار زیادی از سرمایه خود را از دست داده‌اید و به اعتبار کاری خود لطمه زده‌اید و کلی هم دردسر به خاطر آن تحمل کرده‌اید و در این شرایط باید همه چیز را از ابتدا شروع کنید.

این وضعیت در واقع به وحشتناکی یک کابوس است که دوست نداریم دوباره برایمان تکرار شود در ادامه تعدادی از رازهایی که طراحان گرافیک وبسایت‌ها به شما نمی‌گویند را برای‌تان بازگو می‌کنیم. رازهایی که دانستن آنها باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می‌شود.

راز شماره 1: زیبایی همیشه به کار نمی‌آید

شما دوست دارید که وبسایتتان عالی به نظر برسد و جلوه‌های بصری زیبا برای بیننده ایجاد نماید اما ظاهر زیبا همیشه فروش بالا برای شما به همراه ندارد. در حالی‌ که راهنمایی کاربران ممکن است بتواند این‌کار را انجام دهد.

وبسایت شما باید کار یک راهنما را انجام دهد و تجارت شما را به بازدید کنندگان بشناساند و به آنها خوش‌آمدگویی کند و قسمت‌های مختلف را به آنها معرفی کرده و تمامی موارد مورد علاقه آنها را قبل از این‌که سایت را ترک کنند، به آنها ارائه دهد. درست مانند یک راهنما، وبسایت باید بتواند راهنمایی درست برای رساندن بازدیدکنندگان به نقطه مورد علاقه‌شان و همچنین جایی که شما علاقه دارید بروند را ارائه دهد.

آیا بد است که وبسایت زیبایی داشته باشید؟

نه من ابدا چنین ادعایی نکردم. اگر شما بتوانید وب سایتی داشته باشید که هم زیبا باشد و هم نتایج مطلوب را به دست آورد بسیار عالی است، اما اگر شما مجبور شوید بین این دو یکی را برگزینید، بهتر است که به دنبال نتایج مطلوب باشید. بردن جوایز در زمینه طراحی خیلی خوب است ولی با آنها نمی‌توان صورتحساب‌ها را پرداخت کرد و این مشکلی است که طراحان گرافیک آن را حل نمی‌کنند.

راز شماره 2: شما به بازطراحی نیازی ندارید

فرض کنید که در موقعیتی قرار گرفته‌اید که بخواهید برای جنس مخالف جذاب‌تر به نظر برسید. در این حال اگر از یک آرایشگر کمک بخواهید یک مدل موی جدید را پیشنهاد می‌کند و پیشنهاد یک گریمور یک قیافه جدید است و اگر از مربی موفقیت سوال کنید… خودتان باقی ماجرا را می‌دانید. بنابراین اگر از طراحان گرافیک  بخواهید سایت شما را ارتقا دهند چه اتفاقی می‌افتد؟ دقیقا درست فکر کرده‌اید. یک طراحی جدید انتظاری شما را می‌کشد.

به خاطر داشته باشید که طراحی سایت شما بخشی از  تصویری بزرگ‌تر است. اگر پیام شما اشتباه باشد یا به یک بازبینی کپی رایت نیاز داشته باشد چه؟ اگر برند تجاری شما در مسیر اشتباهی قدم بردارد چه؟ یا اگر استراتژی تجاری شما نقطه ضعف‌هایی داشته باشد چه. یا اگر مشکلاتی در ارتباط با تولیدات و سرویس‌های خود داشته باشید؟

در این شرایط نمی‌توانید از پس هزینه مشاوره با 12 متخصص برآید چون بعد از آن نیاز دارید تمام اجزای تجارت خود را بازبینی نمایید. به جای آن از یک مشاور ارشد کمک بخواهید که زمینه‌های مختلفی از وبسایت شما را بررسی کرده و نقاط مشکل دار را مشخص نمایند.

این دسته از متخصصان تمامی مراحل اجرا را می‌شناسند و می‌دانند هر یک از آنها چطور کار می‌کنند و چه نقشی در معادله کلی بازی دارند. در این شرایط ممکن است بدانید طراحان گرافیک سایت شما هیچ نقصی ندارند و برای مثال تنها با تغییر روش بازاریابی مشکل شما حل می‌شود. به همین راحتی!

راز شماره 3: لازم نیست هزینه زیادی کنید

طراحان گرافیک و دیگر ارگان‌های خدمات رسان به سایت شما همیشه  می‌گویند شما متناسب با هزینه‌ای که پرداخت می‌‌کنید خدمات به دست می‌آورید. گاهی هم این مطلب درست است، اما قطعا درست نیست که شما تمام پس‌انداز زندگی خود را برای طراحان گرافیک سایت خود در ازای طرحی خوب هزینه کنید. طراحان گرافیک زیادی وجود دارند که ممکن است بخواهند از غفلت شما استفاده کرده و به نفع خود هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کنند.

برای این کار ممکن است سعی کنند شما را با اصطلاحات فنی و برنامه نویسی عجیب و غریب گول بزنند. در این شرایط تسلیم نشوید و محدوده بودجه خود را مشخص کرده و طراحانی بیابید که بتوانند با همین بودجه برای شما کار کنند و بتوانند با سبکی که شما برای سایت تجاری خود مدنظر دارید کنار بیایند.

سایت‌های مشابه را ببینید و طراحان گرافیک آنها را پیدا کنید. نظرات افراد را راجع به طراحی آنها بخوانید به این ترتیب می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید.

راز شماره 4: نگهداری از وبسایت هزینه بالایی ندارد

بسیاری از صاحبان سایت‌ها در این مورد سرشان کلاه می‌رود. به دلیل اینکه در طراحی گرافیک و توسعه سایت معمولا یکبار برای همیشه هزینه می‌شود بعضی طراحان گرافیک به شکلی غیر اخلاقی سعی دارند به روش‌های مختلف هر ماه هزینه‌هایی را به مشتریان تحمیل کنند.

هزینه‌های زیادی مثلا برای سرویس میزبانی وب که معمولا غیرضروری است. در حالی که شما این روزها حداکثر نیازمند پرداخت 5 دلار در ماه برای این کارید. پس چرا هزینه بیشتری پرداخت کنید؟ یا مثلا هزینه نگهداری برای انجام بروزرسانی‌هایی که هر از گاهی انجام می‌شود.

وقتی افرادی هزینه زیادی برای نگهداری سایت از شما طلب می‌کنند از آنها بخواهید که بابت چه مواردی این هزینه‌ها را طلب می‌کنند و با انجام یک جستجو در گوگل می‌توانید بفهمید که سرویس‌های ارائه شده آنها چقدر ساده و کم هزینه است. به هر حال اگر تمایلی ندارید خودتان نگهداری از سایتتان را بر عهده بگیرید آن را به کسی بسپارید که برای انجام کارهای ساده و پیش پا افتاده شما را متحمل هزینه‌های کلان نکنند.

راز شماره 5: نیازی نیست که کاملا منحصر به فرد باشید

درست است که این روزها برای موفق بودن باید متمایز بود متفاوت به نظر رسید. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که بعضی طراحان گرافیک در این کار بسیار زیاده روی می‌کنند و سایتی آنچنان متمایز برای شما طراحی می‌کنند که تمام قواعد جاری را به شکل ناخوشایندی زیر پا می‌گذارد و سایت عجیب و غریب شما تبدیل به تجربه گیج کننده‌ای برای بازدید کنندگان می‌شود.

طراحان گرافیک سایت باید سایت را به گونه‌ای طراحی کنند که با قواعد و استانداردهای کاربردی وب هم‌خوانی داشته باشد زیرا این قواعد چگونگی گشت و گذار ساده و سریع در سایت را مشخص می‌کنند. در صورت تخطی از این قواعد بازدیدکنندگان را گیج خواهید کرد. برای مثال همه کاربران می‌دانند که بخش RSS و یا درخواست ارسال ایمیل در قسمت بالا و راست سایت، لوگوها معمولا در بالا و سمت چپ و نوارهای گشت و گذار زیر قسمت‌های header سایت، قرار می‌گیرند.

اگر از پایبندی به این قواعد اجتناب کنید، تجربه راه رفتن در یک دنیای بیگانه را برای بازدیدکنندگان رقم خواهید زد که در آن هیچ چیز سر جای خودش نیست و یا سمت و سوی درستی نداشته و گیج کننده است. در نهایت چه اتفاقی می‌افتد؟ بازدیدکنندگان سایت آن را ترک می‌کنند و سایت شما به دلیل منحصر به فرد بودن مهجور و ناکارآمد می‌شود.

راز شماره 6: برندسازی مهارتی ویژه است و همه طراحان گرافیک این مهارت را ندارند

همه طراحان گرافیک دارای مهارت ایجاد هویت‌های برندگونه نیستند. ممکن است طراحان گرافیک ماهری باشند و بتوانند هویت برند شما را انعکاس دهند اما اگر اطلاعات حیاتی به صورت کامل به آنها منتقل نشده باشد آنها فرضیات خود را به کار خواهند گرفت.

مثلا اینکه بازار هدف شما چیست و چه چیزی برای مشتریان شما جذاب به نظر می‌رسد و یا اینکه ارزش‌های تجاری و پیام‌های بازاریابی شما چیست. آن‌ها فرضیاتی راجع به این مفهوم و همچنین شخصیت مشتریانی که با شما کار می‌کنند و یا از شما خرید می‌کند خواهد داشت.

به همین دلیل بهتر است قبل از سپردن کار به یک طراح سایت با یک کارشناس برندسازی مشورت کنید که بتواند هویت برندی شما را تعریف و به طراحان گرافیک شما منتقل نماید و یا از ابتدا با طراحان گرافیکی وارد کارشوید که آشنا به برندسازی باشند و بتوانند سایتی طراحی کنند که بتواند هویت برندی شما را منتقل نماید. در غیر این موارد شما افراد نامناسبی را به کار گرفته‌اید و پول خود را به هدر داده‌اید.

راز شماره 7: طراحی فقط فتوشاپ نیست به روانشناسی هم نیاز دارد

طراحی سایت خوب، فقط داشتن یک طراحی با ظاهر زیبا با محتویات مجذوب کننده نیست. راز اصلی در روانشناسی و رفتارشناسی کاربران است.

طراحان گرافیک خوب باید روانشناسی رنگ‌ها را بداند و ارتباطی را که افراد با سایه روشن‌ها و تن رنگ‌ها برقرار می‌کنند بشناسد. باید بداند چه تصاویری برای افراد جذاب است و چه دسته افرادی مجذوب این تصاویر می‌شوند و چه چیزهایی بیشتر توجه آنها را جلب می‌کند. باید به خوبی بداند که در ذهن افراد وقتی که از سایت‌ها و از جمله سایت شما بازدید می‌کنند چه می‌گذرد؟

باید تصمیم بگیرد که منحنی‌های صاف بهتر هستند یا دایره‌های متحدالمرکز یا رنگ آبی IBM یا قرمز تیره؟ چه چیزهایی افرادی را به سمت راست و چه چیزی به سمت چپ متمایل می‌کند؟ یا اینکه سایت کاربران را در چه وضعیت احساسی قرار می‌دهد. اینکه آیا طراحی باید مدرن و ساده ، رنگارنگ و شلوغ و یا ساده و آرامبخش باشد؟

طراحان گرافیک خوب همه این موارد و بسیاری چیزهای دیگر را می‌دانند. آنها به خوبی واقف‌اند که باید بتوانند روی وضعیت روانی ذهن بازدید کنندگان و تصویر دریافتی آنها از تجارت شما، اثر بگذارند. هر چقدر که بیشتر بتوانند راجع به رفتار افراد و چگونگی عملکرد و واکنش آنها نسبت به المان‌های مختلف بدانند، بهتر می‌توانند استراتژی‌های موثر در سایت شما پیاده سازی نمایند. طراحی را اجرا کنند که توجه‌ها را جلب نموده و آن‌ها را علاقمند نماید و در نهایت منجر به افزایش فروش ما شود.

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ گوگل چگونه کار می‌کند؟

 

بازاریابی مجدد
 

بازاریابی مجدد چیست؟

بازاریابی مجدد گوگل ادوردز نوعی سامانه‌ی بازاریابی آنلاین است که به کاربر امکان نمایش تبلیغاتی هدفمند به بازدیدکنندگانی که پیش از این از سایت بازدید کرده‌اند، را می‌دهد. بازدیدکنندگان پیشین این تبلیغات را در حین مرور صفحات، مشاهده‌ی ویدئو در یوتیوب یا مطالعه‌ی سایت‌های خبری می‌بینند. به این ترتیب نام تجاری شما همواره در دید آن‌ها قرار دارد و آن‌ها را برای بازگشت به سایت شما و کسب اطلاعات بیشتر ترغیب می‌کند.

 

مطلب مرتبط با این مطلب را بخوانید

بازاریابی مجدد به عنوان روشی برای هدف گذاری مجدد، می‌تواند به شکل قابل توجهی نرخ تبدیل و نیز نرخ فروش شما را افزایش دهد. چراکه احتمال تبدیل شدن بازدیدکنندگان پیشین سایت شما که همین حالا هم با نام تجاریتان آشنا هستند، به مشتری و یا انجام فعالیت‌هایی که در سایت شما مورد نیاز است بیشتر است.

بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد گوگل چگونه کار میکند؟

اگر همینک از تبلیغات در گوگل استفاده می‌کنید، تمام کاری که باید انجام دهید افزودن کدهای بازاریابی مجدد گوگل (که با نام‌های تگ یا پیکسل هم نامیده می‌شوند) به وبسایت خودتان است. به این ترتیب، بازدیدکنندگان سایت شما با استفاده از کوکی‌های مرورگر به بخش مخاطبان بازاریابی مجدد شما افزوده می‌شوند. شما می‌توانید کدها را در صفحات مختلف بر اساس دسته بندی تعریف شده، سفارشی سازی کنید.

برای مثال، فرض می‌کنیم که شما یک کسب و کار آنلاین دارید که در آن تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه را می‌فروشید. شما باید فهرست بازاریابی مجددی با نام «تُستر» بر اساس کسانی که از صفحه‌ی فروش تسترهای شما بازدید کرده‌اند، بسازید. به این ترتیب، شما می‌توانید به این دسته از کاربران تبلیغات بسیار هدفمندی را نمایش دهید که برای فروش تستر برنامه ریزی شده است. شما می‌دانید که آن‌ها برای خرید تستر به اینترنت آمده‌اند، حالا شما می‌توانید آن‌ها را بازگردانید و شاید با یک پیشنهاد خاص مثل «ارسال رایگان» به خرید مجاب کنید.

با استفاده از بازاریابی مجدد، می‌توانید تبلیغات گوگل را به بازدیدکنندگان قبلی سایت خود که در حال مرور سایت‌های متعدد همکار گوگل که در شبکه‌ی نمایش گوگل حضور دارند، نمایش دهید.

گوگل به شما توصیه می‌کند که در هنگام آغاز اولین کارزار بازاریابی مجدد، هدف خود را همه‌ی کسانی که از صفحه‌ی نخست سایت شما بازدید کرده‌اند قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که این کار هزینه‌ی بازاریابی مجدد شما را افزایش می‌دهد زیرا تبلیغات شما برای مخاطبان بیشتری هدف گذاری مجدد می‌شود، همچنین شما نمی‌توانید تبلیغاتی که واقعا هدفمند هستند را بسازید. با هدف گذاری محدودتر، می‌توانید میزان ارتباط تبلیغات را افزایش داده و هزینه‌ی نرخ کلیک را کاهش دهید.

در نهایت، شما می‌توانید فهرست‌های بازاریابی مجدد مختلفی برای کارزارهای بازاریابی مجدد گوگل بسازید که که برای کاری خاص هدف گذاری شده‌اند. برای مثال، می‌توانید انتخاب کنید که برای کسانی که پیش از این از سایت شما خرید کرده‌اند تبلیغاتی متفاوت با کسانی که خرید نکرده‌اند نمایش داده شود (مثل پیشنهاد 30 درصد تخفیف برای خرید مجدد).

بازاریابی مجدد

چرا بازاریابی مجدد؟ برتری هدف گذاری مجدد گوگل

هدف گذاری مجدد گوگل راهکار بازاریابی قدرتمندی است که به شما امکان ارتباط مستمر با مخاطبان هدف، حتی پس از خروج سایت شما را می‌دهد.

با ارائه‌ی بنرهای تبلیغاتی بازاریابی مجدد به بازدیدکنندگان، حتی کسانی که سایر بخش‌های وب را می‌بینند، نام تجاری شما مشهورتر شده، مخاطبان هدف بیشتری با آن آشنا می‌شوند، اعتماد آن‌ها افزایش می‌یابد و احتمال خرید آن‌ها از شما بالاتر می‌رود.

تبلیغات بازاریابی مجدد نرخ کلیک و نرخ تبدیل بیشتری نسبت به تبلیغات معمولی دارند:

همان‌طور که می‌بینید، بازدیدکنندگان پیشین سایت 2 تا 3 برابر بیشتر از بازدیدکنندگان جدید روی تبلیغات کلیک می‌کنند.

بازاریابی مجدد

به علاوه، اثرگذاری تبلیغات بازاریابی مجدد گوگل با نمایش بیشتر افزایش می‌یابد و فرسودگی تبلیغ نسبت به سایر روش‌های نمایش تبلیغات بسیار کمتر است:

حتی با ادغام کارزارهای بازاریابی مجدد با روش‌های هدف‌گذاری دیگر مثل هدف گذاری بر اساس ویژگی‌های جمعیتی، نرخ تبدیل بسیار بهتری به دست می‌آید.

به هر حال فراموش نکنید که کاربران با استفاده از نرم افزار انتخاب تبلیغ (AdChoices) امکان انتخاب و تنظیم نمایش تبلیغات مورد نظر برای خودشان را دارند و ممکن است به این ترتیب از فهرست نمایش تبلیغات هدف گذاری مجدد شما خارج شوند.

هزینهی بازاریابی مجدد گوگل چقدر است؟

هزینه‌ی بازاریابی مجدد گوگل برای شما به چگونگی همخوانی کارزار تبلیغاتی با راهبردهای بازاریابی آنلاین شما وابسته است. هرچند به طور کلی، تبلیغات بازاریابی مجدد گوگل یکی از مقرون به صرفه‌ترین کارزارهای تبلیغاتی موجود برای تبلیغ کنندگان آنلاین است.

به طور میانگین تبلیغات در جستجوگر برای شاخه‌هایی که رقابتی‌تر هستند نرخی در حدود چند دلار یا بیشتر برای هر کلیک دارد، برای برخی از کلمات کلیدی مشهور حتی قیمت به 50 دلار برای هر کلیک نیز می‌رسد. تبلیغات نمایشی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بین 2 تا 100 برابر از این قیمت‌ها ارزان‌تر هستند.

برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، بازاریابی مجدد گوگل را با هدف گذاری موقعیتی، فیلترهای تبدیلی، تکرار تبلیغات و سایر راهبردهای کاهش هزینه ادغام کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که کارزارهای تبلیغات مجدد هدفمندتری بسازید و تبلیغات مرتبط خود را افزایش بدهید؛ همچنین اکثر تبلیغات خود را به کسانی نمایش دهید که امکان کلیک و خرید برایشان بیشتر است.

بازاریابی مجدد

ساخت تبلیغات بنری برای سامانهی بازاریابی مجدد گوگل ادوردز

زمانی که شما در شبکه‌ی تبلیغات گوگل بازاریابی مجدد می‌کنید، امکان ساخت تبلیغات نمایشی حاوی متن، تصویر، ویدئو و سایر فایل‌های چند رسانه‌ای را دارید. برای کمک به ساخت بنرهای تبلیغاتی بازاریابی مجدد گوگل سفارشی سازی شده، از ابزار رایگان ساخت تبلیغات نمایشی گوگل استفاده کنید. شما می‌توانید از میان قالب‌های آماده‌ی بسیاری که در این ابزار وجود دارند، استفاده کنید؛ سپس آن‌ها را برای کسب و کار خود سفارشی سازی کرده و از میان اندازه‌ها و فرمت‌های موجود بنر بازاریابی مجدد گوگل خود را بسازید.

ورداستریم نیز ابزاری دارد که به طور پویا سایت شما را برای مشاهده‌ی تصاویر و متون اسکن کرده و به صورت خودکار بنری را می‌سازد که بهترین شکل ظاهری برای نمایش به عنوان بنر بازاریابی مجدد شما را دارد.

به دنبال محتوای بیشتری برای آشنایی با تبلیغات در گوگل هستید؟

برخی از منابع رایگان معرفی تبلیغات گوگل در ادامه آورده شده است:

  • وبلاگ ورداستریم را برای آشنایی با به روز رسانی‌های روزانه‌ی مربوط به بازاریابی آنلاین بخوانید
  • تبلیغات کلیکی را با استفاده از PPC University به آسانی بیاموزید
  • اشتباهات موجود در حساب کاربری خود را با استفاده از ابزار AdWords Performance Grader یافته و رفع کنید

۲۰ باور غلط سئو ۲۰۱۸ که باید آنها را ترک کنید

 سئو 2018

 

مقاله حاضر در این صفحه درباره باورهای اشتباه رایج  در سئو 2018  ایست که با یک فایل PDF در اختیار شما قرار می‌گیرد. در متن پیشرو شما با خلاصه‌ای از فایل pdf  آشنا می‌شود. همین طور برخی از مهم ترین نکاتی که در مقاله PDF آمده است را نیز مطالعه می‌کنید.

سئو 2018 شاید در اساس با سال‌های قبل تفاوتی نداشته باشد اما مهم آن است که شما اشتباهات سال های قبل را در به روز رسانی سایت خود مرتکب نشوید.  اشتباهاتی که بسیاری از صفحات اینترنتی در  سال 2018 به آن دچارند. با مطالعه کامل این مقاله شما عوامل بسیار کلیدی برای برتری صفحه خود در سال 2018 به دست می‌آورید.

این مقاله ترجمه‌ای است از سایت هاب‌اسپات  با عنوان “SEO myths you should leave behind in 2018  20  “که سعی شده است به صورت یک فایل کامل و باکم‌ترین تغییرات در اختیار شما قرار بگیرد. نوین مارکتینگ مقالات مرجع سئو ، گوگل ادوردز، طراحی سایت و مارکتینگ را به صورت مداوم ترجمه می‌کند و منتشر می‌سازد.

این مقاله سوالاتی از این دست را  پاسخ می‌گوید :

  • آیا در سئو 2018 ما باید خود سایتمان را  به گوگل  معرفی کنیم ؟
  • نشر محتوا بهتر است یا لینک سازی بیشتر ؟
  • آیا رمز نگاری SSL  روی سئو 2018 سایت تأثیر دارد؟
  • بهره‌ای که از سئو می بریم چقدر اهمیت دارد ؟
  • آیا توضیحات متا بر رتبه‌بندی جستجو تاثیر زیادی دارد؟
  • تطابق کلمات کلید باید در چه حدی باشد ؟
  • سئو در سال 2018 چه پاپ آپی را مزاحم می داند؟
  • تأثیر الگوریتم رنک برین در سئوی 2018 چیست ؟
  • انباشتگی کلمات کلید  چه بلایی به سر سایت شما می آورد
  • تگ های هدینگ مانند H1 در محتوای شما چه نقشی ایفا می‌کند؟
  • صفحه اصلی خلوت بهتر است یا شلوغ و کدام یک در سئو 2018 بیشتر تأثیر می‌گذارد؟

و ده‌ها سوال از  این دست.

مهم ترین موضوعاتی که در این مقاله به آن اشاره شده است آنهایی هستند که سایت‌های فارسی زبان در سئو 2018 خود هنوز رعایت نمی‌کنند و از همین طریق ضربات بسیار زیادی را متحمل می‌شوند. در این نوشته که حکم مقدمه بر فایل PDF را دارد من سعی می‌کنم برخی از مهم ترین عوامل ضررسان به سایت‌های ایرانی را که در مقاله اصلی به آن اشاره شده است، را برای شما بازگو کنم.

1. سئو 2018 جایی برای کیفیت است نه کمیت

در طول این مقاله در بسیاری از فصل‌ها به این نکته اشاره شده است که از کمیت سایت خود بکاهید و بر کیفیت آن بیفزایید. این اصلی است که از ابتدای پیدایش مقوله سئو بارها و بارها گوگل و متخصصان غیر فارسی زبان سئو به آن اشاره کرده‌اند؛ بالا بردن کیفیت مقالات، صفحات فرود سایت، بالا بردن کیفیت لینک‌های ورودی به سایت و همین طور بالا بردن کیفیت  لینک‌های داخلی سایت؛ همه و همه در سئو 2018 به شدت مؤثر است. در سفارش‌هایی که نوین مارکتینگ برای سئوی سایت‌های ایرانی دریافت می‌کند بزرگترین چالش همین موضوع است زیرا صاحبان کسب و کارها به شدت بر روی کمیت سایت خود تأکید می‌کنند و این در حالی است که کیفیت سایت از هر چیز دیگری می‌تواند برای آنها مفیدتر باشد.

یکی از دلایلی که  در نوین مارکتینگ مقالاتی مانند 20 باور اشتباه در سئو 2018 منتشر می‌شود همین فرهنگ سازی برای کیفی نگری به سایت‌هایی است که در زبان فارسی منتشر می‌شود. لطفا حتما مباحث کیفی این مقاله را بخوانید.

2. صفحه خلوت یا صفحه شلوغ کدام یک بهتر است

این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صفحات فارسی زبان شلوغی کلافه کننده آن‌هاست. در این مقاله در باور غلط 10 به آن اشاره شده است. این حقیقتی است که صفحات وب فارسی زبان چه از نظر سئو 2018 چه در سال های قبل به شدت شلوغ‌اند. در هر گوشه‌ای از صفحات وب فارسی یک بنر در حال چشمک زدن است و یک جمله در حال خودنمایی. حال آن که در صفحات وب غیر فارسی زبان به ویژه صفحات بین‌المللی کاملا بر عکس این موضوع عمل می‌شود. محیط عظیمی مانند دراپ باکس برای ورود صفحه‌ای به شدت خلوت دارد.

سئو 2018

خلوت کردن صفحات اول وبسایت  شاید در نگاه اول به درآمد کسب و کارهایی که این صفحات برای آنها طراحی شده است، لطمه بزند. اما شما با این کار به انتخاب مخاطب خود احترام می‌گذارید. این حرکت البته سبب می‌شود که شما بر محصولی که از طریق وبسایت خود به دست بازدیدکننده می‌رسانید تمرکز کنید و به بهبود کیفیت محصول خود بپردازید. بازهم می‌بینید اینجا هم پای کیفیت به میان آمد؟! قبلا گفتم که سئو 2018 سئوی کیفیت است حالا باید بگویم وب 2018 وب کیفیت است.

3. اهمیت کلیت سئوی 2018 بر نکات مهم جزئیات و کلیات

هدرهای سایت شما چگونه است؟ چند تا h2  در صفحه دارید؟ چگالی کلمات کلید چقدر است؛ چند لینک از صفحه به صفحات دیگر داده اید؛ انکرتکست لینک‌های شما چه اندازه است؟ این ها چقدر اهمیت دارند؟ چقدر مهم است که متن شما 900 یا 1100 کلمه است. شاید برای نویسنده شما مهم باشد، زیرا در ازای هر یک کلمه بیشتر پول بیشتری از شما می‌گیرد اما برای سئو 2018 و گوگل در سال 2018 این موضوعات چندان مهم نیست. البته هنوز کاملا بی‌ا‌همیت نشده است اما در سئو 2018 این موضوعات اهمیت خود را آرام آرام از دست می‌دهند و از سوی دیگر موضوعاتی که کلیت متن را در بر می‌گیرند،  پر رنگ تر می‌شوند. این واقعیتی است که گوگل هر روز با هوش تر می‌شود و هر روز گول زدن گوگل سخت تر می شود. گول زدنی که با متنی در ظاهر زیبا با هدرها و انکرتکست‌ها و لینک‌های خوش قواره و در باطن  کش دار و بی‌محتوا و ملال آور صورت می‌پذیرد.

4. فیچر اسنیپت در وب فارسی

در مقاله 20 باور غلط سئو 2018 در قسمت 16 بحثی مطرح می‌شود با عنوان کارکردهای فیچر اسنیپت یا پاسخ‌های ویژه. این بحث کمی احتیاج به توضیح دارد. در فارسی سایتی مشاهده نشده است که بتواند از فیچر اسنیپت یا پاسخ ویژه استفاده کند البته هنوز، سایتی دیده نشده است. این روش با ریچ اسنیپت فرق دارد. ریچ استیپت یا روش رأی دادن به محتوا همان ستاره‌هایی است که گاهی در پایین لینک فهرست شده در نتایج جستجو، دیده می‌شود است.سئو 2018

 

ریچ استیپت به راحتی با قرار دادن یک کد در صفحه فراهم می‌آید و در سئو 2018مفید است. اما فیچر استیپت در برابر ریچ اسنیپت یک معجزه تمام عیار است فکر کنید به واسطه رعایت برخی نکات و قرار دادن یک سری کد در صفحه، خط یک گوگل را داشته باشید و تا 6 نتیجه پایین‌تر هم  باز مطالب شما قرار بگیرد این اعجاب آور است! نوین مارکتینگ تحقیقات بسیار جدی برای قرار دادن فیچر اسنیپت در صفحاتی که طراحی می‌کند را آغاز کرده. البته هنوز این تحقیقات کامل نشده است و ما نمی توانیم به کسی قول دهیم که صفحه فارسی آنها با فیچر اسنیپت در گوگل نمایش داده می‌شود. اما می دانیم که به نتیجه می‌رسیم.

سئو 2018

نوین مارکتیگ مرجع تخصصی سئو و ادوردز در ایران است از این رو جدیدترین مقالات را برای سئو ادوردز و مارکتینگ در بلاگ خود منتشر می کند. شما می توانید دیگر مقالات بلاگ نوین مارکتینگ را در این باره مطالعه کنید .

چطور باید از تبلیغات در گوگل Adwords برای کسب و کار خود استفاده کنید

 تبلیغ در گوگل

مقاله پیش رو راهنمایی است برای کسانی که می‌خواهند شرکت، وب‌سایت یا کسب و کار خود را وارد تبلیغات در گوگل کنند. تبلیغات در گوگل یا   Google AdWords سرویسی است که شما با پرداخت مبالغی می‌توانید وب‌سایت خود را به صدر نتایج جستجو برسانید. تبلیغات در گوگل به صورت پرداخت بعد از کلیک ppc است. یعنی زمانی از شما هزینه دریافت می‌شود که روی تبلیغات شما کلیک بشود. اما نحوه شروع این تبلیغات بسیار مهم است و برای این که هزینه شما هدر نرود، نیاز است آموزش‌های خاصی را دریافت کنید. نوین مارکتینگ با تجربه بسیار مهم خود به عنوان اولین شرکت انجام دهنده تبلیغات در گوگل ایران در این مقاله به دنبال راهنمایی جامع شماست.

 

برای دریافت بهترین خدمات گوگل ادوردز

در این مقاله شما این عناوینی را مطالعه می‌کنید:

  • چه کسی باید مسئول تبلیغات در گوگل باشد؟
  • استراتژی مهم‌ترین بخش تبلیغات در گوگل
  • برای تبلیغات در گوگل ابتدا باید چه‌کار کنید؟
  • چگونه می‌توانم هزینه‌ها و پیشرفت تبلیغات را مدیریت کنم؟
  • جستجوهایی که رتبه‌بندی ارگانیک کمی دارند را پیدا کنیم.
  • جمع بندی تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل adwords

محیط خشن  Google AdWords، چه برای بنیان‌گذاران شرکت‌های بزرگی مانند KIA  و  TOYOTA، چه برای کسانی که در منزل کار انجام می‌دهند، می‌تواند مانند یک دام باشد. اصلا از کجا می‌توان شروع کرد؟ آیا برای مدیریت کمپین‌ها باید کسی را استخدام کرد، و یا این‌که ابتدای کار را باید به دست کارآموزان سپرد؟

هرکاری هم که انجام دهید، باز هم احساس می‌کنید انتخابتان اشتباه بوده است؛ تبلیغات برای کسب و کارتان در اولین بار می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد.

اما شما یک جهش بزرگ پیش رو دارید و باید خودتان را برای این‌کار تشویق کنید. با استفاده از راهنمایی‌ها این مقاله می‌توانید پیشرفت خودتان را شروع کنید. گوگل خود برخی از کارها را به نسبت ساده کرده است، اما همه کارها هم ساده نیست. نکته‌های ظریف و مهمی وجود دارد که شما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید و اگر یکی از نکات را نادیده بگیرید هزینه‌ها چند برابر خواهد شد.

چه کسی باید مسئول تبلیغات در گوگل باشد؟

اگر کسب و کار خود را تازه شروع کرده‌اید، فهمیدن اینکه چه کسی باید کمپین تبلیغ در گوگل شما را مدیریت کند و اینکه اول باید چه‌ کار کرد، چالش برانگیز است. وقتی برای اولین بار کار با Google AdWords را شروع کردم، در یک شرکت کوچک استخدام شده بودم که عملا بودجه لازم برای کار بازاریابی تمام وقت را نداشتند، کار اصلی من مربوط به بخش خدمات مشتریان بود و در کنارش باید حواسم به تبلیغات در گوگل نیز می‌بود و کار تجزیه و تحلیل آن را هم انجام می‌دادم. من این امکان را پیدا کردم که در حین کار کردن یاد بگیرم و تجربیات بسیار ارزشمندی را کسب کنم.

تبلیغات در گوگل adwords

احتمالا دوروبرتان کسانی هستند که به طور تمام وقت به این کار مشغول‌اند. اصلا لزومی ندارد رشته تحصیلیشان بازاریابی و یا MBA  باشد. رشته من جامعه‌شناسی است، و به نظر من، زمینه‌های مشابه مانند روانشناسی که درک درستی از رفتار انسان ارائه می‌کنند برای موفقیت در بازاریابی به وسیله تبلیغات در گوگل کاملا مناسب‌اند.

چه کس دیگری مناسب این‌کار است؟ مدیریت هزینه‌های تبلیغات در گوگل باید تحلیلی و خلاق باشند؛ تاکتیک‌ها را یاد بگیرد؛ در آن‌ها تبحر پیدا کند؛ با استراتژی عمل کند، و تصمیمات کاری بگیرند. به دنبال کسی باشد که واقعا به بازاریابی علاقه دارد و با انجام دو کار هم‌زمان یعنی اضافه شدن مدیریت تبلیغات در گوگل به وظایف فعلی‌اش مشکلی نداشته باشد. این شخص به احتمال زیاد با مشتری‌ها در تماس خواهد بود و احتمالا باید در بخش خدمات به مشتریان و یا فروش مشغول باشد و مهارت‌های نوشتن خلاق و ریاضی قوی باید داشته باشد.

احساس می‌کنید باید کار را تخصصی تر کنید؟ از افرادی بخواهید یک ارزیابی مانند تست شخصیت را انجام دهند تا ببینید تیمتان چطور فکر می‌کنند.

برای تبلیغات در گوگل ابتدا باید چه‌کار کنید؟

شرکت‌های بزرگ و دیگر استارت آپ‌ها، ابتدا سراغ اتوماسیون و بازاریابی می‌روند و همه این چیزهای شگفت‌انگیز را فراهم می‌کنند. گردش کار مبتنی بر قانونی که حرکت مشتری بالقوه به سمت فروش را رسیدگی می‌کند، جالب‌ترین چیزی است که در حال حاضر برای بازاریابان وجود دارد.

اما شما هم اساسا می‌توانید همین کار را از منظر تبلیغات انجام دهید. این جا است که باید به بازاریابی مجدد فکر کنید.

در گوگل، بازاریابی مجدد Remarketing فوق‌العاده است. شما فقط به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید، پس وقتی تبلیغات بازاریابی مجدد را به افرادی نشان می‌دهید که تصمیم خودشان را گرفته‌اند و در حال حاضر یک مشتری بالقوه‌اند، به طور معمول دیگر دوباره کلیک نمی‌کنند. در حالی که شما به صورت رایگان همچنان نتیجه می‌گیرید. این روش فوق‌العاده مقرون به صرفه است. از تبلیغات به عنوان یک یادآوری مکرر برای کسانی استفاده می‌کنید که در حال حاضر در حال تعامل با شما هستند و دیگر باید وارد مراحل بعدی با آنها شوید.

این روش خیلی جذاب‌تر و پربازدیدتر از آن زمانی است که وب‌سایتی معروف در صفحات خود اشاره‌ای به سایت شما کند و گه‌گاهی برای شما مخاطب بفرستد.

اولین کاری که در تبلیغات در گوگل باید انجام دهید، راه اندازی بازاریابی مجدد است. پس از فعال کردن بازاریابی مجدد در Google Analytics، یک کوکی پیش فرضی خواهید داشت که می‌تواند هر کسی که برای بازدید از وب‌سایت شما اقدام کند آن‌ را ذخیره کند و آن را جذب کنید. اگر ترافیک وب شما محدود است، مثلا زیر 2500 در هر ماه، فعلا می‌تواند به دادتان برسد. اما باید به دنبال نقاط مختلفی در وب سایت خود باشید که سطح علاقه بازدید کننده را به شما نشان دهد.

ساده‌ترین راه برای جذب مخاطب در آغاز کار این است که اساس کار را بر پایه لینک مقصد بگذارید؛ اگر مردم در صفحه “تشکر از شما” اقدامی انجام می‌دهند، کار بسیار آسان می‌شود. این مخاطبان را در صفحاتی وارد کنید که شامل قیمت گذاری، تشکر و یا غیره‌اند.

استراتژی مهم‌ترین بخش تبلیغات در گوگل

کاملا مطمئنم وقتی  تبلیغات در گوگل را شروع کردم در مدیریت آن افتضاح بودم. اما در عرض چند ماه، درک بهتری از تاکتیک‌های مربوط به تعدادی از کارهای خاص، کپی آگهی آزمایش و پژوهش کلمات کلیدی و… را پیدا کردم. توانستم بر روی چند اصل تمرکز کنم و در آنها بهتر شوم.

گام بعدی این بود که استراتژیک عمل کنم. متوجه شدم که برای بازگشت هزینه‌های تبلیغات در گوگل بهتر بود به جای جستجوی عبارات بی‌کیفیت از ابزارهای گوگل استفاده شود و به این ترتیب بودجه را به آن سمت معطوف کردم.

چگونه می‌توانم هزینه‌ها و پیشرفت تبلیغات را مدیریت کنم؟

اگر در یک تجارت بسیار رقابتی هستید، خیلی مضحک است که به دنبال هزینه بالا به ازای کلیک باشید. اگر هزینه هر کلیک شما 5 دلار و درصد خرید به کلیک شما نیز پایین باشد، با عرض شرمندگی باید به اطلاع برسانم که  این میزان هزینه به ازای هر کلیک اصلا فایده‌ای ندارد.

دائما از نرخ تبدیل تبلیغات خود و هزینه هر کلیک آگاه باشید. این دو، معیارهایی هستند که هر چیزی که باید بدانید را به شما می‌گویند. من قبلا به کار بردن این روش برای پژوهش کلمات کلیدی را توصیه کرده‌ام، اما حالا بیشتر در مورد آن و اینکه چطور می‌توانید از آن برای راه‌اندازی کار خود استفاده کنید توضیح می‌دهم.

[ در نوین مارکتینگ مقاله ای با عنوان 10 ترفند برای  به دست آوردن کلیک بیشتر در گوگل ادوردز منتشر شده است مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد  ]

ابتدا مطمئن شوید که گوگل آنالیتیک و گوگل ادوردز را با هم لینک کرده‌اید. این به شما نشان می‌دهد که کجاها رتبه گرفته‌اید و کلمات کلیدی ارگانیکتان چه اثری داشته‌اند.

به دنبال کلماتی باشید که در حال حاضر در رتبه بندی ارگانیک رتبه بالایی نگرفته‌اند. آنها را به کمپین‌های تبلیغات در گوگل خود اضافه کنید. اگر بودجه‌تان محدود است، استفاده از ادوردز برای پر کردن شکاف‌هایی که در آن ترافیک ارگانیک ندارید، هوشمندانه است.

اگر باید همه چیز را از اول شروع کنید، فهرستی از کلمات کلیدی که می‌خواهید برایشان رتبه ارگانیک بگیرید تهیه کنید و آنها را به کمپین خود اضافه کنید. از بودجه کم شروع کنید و به آرامی پیش بروید تا زمانی که نتیجه بگیرید. قابلیت انطباق کلمات کلیدی شما باید بسیار گسترده باشد، به طوری که تقریبا در هر نوع جستجویی، در صفحه نتایج نشان داده شوند. شما می‌توانید این فیلترها را در بخش Search Terms در پنل ادوردز ببینید.

توجه کردن به عبارات و جملات طولانی که مردم برای جستجو استفاده می‌کنند به شما درک بهتری از کلمات کلیدی که باید استفاده کنید می‌دهد. از طرف دیگر، وقتی به آرامی و دائمی کلمات کلیدی را افزایش دهید و برای دریافت کلیک سریع تلاش بیش از حد نکنید، می‌توانید ایده بگیرید که برای ارتقا موقعیت تبلیغات در گوگل خود، برای چه کلمات کلیدی باید هزینه کنید.

تبلیغات در گوگل adwords

جستجوهایی که رتبه بندی ارگانیک کمی دارند را پیدا کنیم.

میزان نمایش سایت در صفحه نتایج پایین است؟ از کلمات کلیدی که در فهرست خود داشتید استفاده کنید و یا کلمات کلیدی را بنویسید که فکر می‌کنید کسب‌و‌کارتان را بهتر توصیف می‌کنند.

کلمات کلیدی را طوری اضافه کنید که انطباق بالایی داشته باشند. یعنی هیچ چیز دیگری به آنها اضافه نکنید مثلا کلمات کلیدی را در علامت نقل قول ( ” “)  یا براکت([ ]) قرار ندهید.

از یک پیشنهاد کم برای مزایده گوگل شروع کنید، و کم کم آن را افزایش دهید تا زمانی که در موقعیت آگهی 4 تا 6 قرار بگیرید و در صفحه نتایج نمایش داده شوید.

به بخش search terms کلمات کلیدی خودتان در AdWords سر بزنید و جستجوهای خاصی که کاربران‌تان انجام می‌دهند را ببینید.

نرخ تبدیل متوسط شما برای تمام ترافیک جذب شده از طریق تبلیغات در گوگل چقدر است؟ کلیک به ازای خرید هدف شما چیست؟ از این دو استفاده کنید تا تصمیم بگیرید چه کلمات کلیدی را باید اول در تبلیغات در گوگل خود بگنجانید.

پیدا کردن فرد مناسب برای مدیریت کمپین‌هایتان، راه‌اندازی بازاریابی مجدد و بررسی عمیق کلمات کلیدی و میزان هزینه آنها، وقت‌گیر است، اما موقعیت شما را برای شروع ارتقا می‌دهد.

جمع بندی تبلیغات در گوگل

اگر تجربه اولتان موفقیت آمیز بود، تأمل نکنید و بر هزینه‌های کلیک و به طور کلی  تبلیغ در گوگل بیشتر تأکید کنید، می‌توانید به سرعت با استفاده از ترافیک پولی، به پیشرفتتان سرعت ببخشید. به تجربه فهیمده‌ام، که برنامه‌ریزی مدیریت رسانه‌های پولی مانند تبلیغات در گوگل، چیزی شبیه به یک منحنی بل خواهد شد.

تبلیغات در گوگل adwords

نمودار بل

ابتدا هزینه کمی برای تبلیغ صرف کنید و کار را به کارمندان خودتان بسپارید و یا از یک فریلنسر استفاده کنید. همان‌طور که دارید به پیشرفت خود سرعت می‌بخشید، لازم خواهد شد کارمندی که کار را انجام می‌داد حالا 50 درصد یا بیشتر  وقت خود را صرف تبلیغات در گوگل کند، سپس شاید لازم باشد که این کار، به کار تمام وقت وی تبدیل شود و یا مجبور به کمک گرفتن از یک آژانس تبلیغاتی شوید.

در برخی موارد، خیلی کارآمد نیست که یک آژانس مدیریت کمپین‌های شما را برعهده بگیرد، و باید به این فکر کنید که مدیریت کمپین‌هایتان را به داخل شرکت خودتان برگردانید. البته‌ آژانس‌های همکار گوگل می‌توانند در مدیریت کمپین‌های شما را فوق‌العاده موفق عمل کنند، به خصوص اگر شخصی از داخل شرکت شما بتواند با آنها صحبت کند و بفهمد چه چیزی در جریان است.

استراتژی‌ها هرگز نباید به طور کامل خارج از شرکت انجام شوند. شما حتما باید همیشه کسی را داخل شرکت داشته باشید که به طور هم‌زمان همراه با آن آژانس تبلیغات در گوگل شما استراتژی را دنبال کند.

همین الان این‌کار را انجام دهید. بازاریابی مجدد گوگل را راه اندازی کنید و پیش مردمی که به سایت شما می‌آیند برگردید و به آن‌ها یادآوری کنید که حضور شما همیشگی است.

از تبلیغات در گوگل به عنوان راهی برای سرعت بخشیدن به پیشرفت فعلی‌تان استفاده کنید، نه نجات کسب و کار و یا تولید محصول بهتر. اکنون در راهی قرار دارید که می‌تواند مسیر کسب و کار شما را تغییر دهید. پس به پیش بروید.

امیدوارم با ترجمه این مقاله مفید به رشد تجارت شما در فضای مجازی کمک شایانی کرده باشم.

612 مورد از آگهی ها ادوردز را تحلیل کردیم و 9 مورد را یاد گرفتیم

 تبلیغات در گوگل

ما به لطف ابزارها و پایگاه‌های داده مشتریان به بسیاری از آگهی های ادوردز دسترسی داریم. ما بیش از 60 میلیون دلار هزینه تبلیغاتی در ادوردز را تحلیل کردیم. ما دوست داریم که با این اطلاعات بازی کنیم و به شما دیدی از عملکرد مواردی مانند متوسط ??میزان نرخ کلیک، نرخ تبدیل، هزینه به ازای هر کلیک و هزینه هر تبدیل در همه صنایع بدهیم.

اما چیزی که ما هرگز به آن توجه نکردیم، متن خود تبلیغات در گوگل بود. بدیهی است که همه ما در تیم محتوا با واژگان سر و کار داریم. بنابراین به این فکر افتادیم: کلماتی که واقعا CTR های عالی و فوق العاده بالا در ادوردز را پدید می‌آورند را بیابیم. در این بین، چه اتفاقی برای مواردی مانند اعداد و علائم نشانه گذاری می افتد؟ بهترین CTA ها کدام‌اند؟ آیا بهترین آگهی های ادوردز موارد مثبت‌اند یا منفی؟ آیا آنها مبتنی بر کلمات کلیدی‌اند و یا بر اساس موارد خلاق‌تر  ساخته شده‌اند؟

در این مقاله، ما 9 نکته شگفت انگیز را از طریق تجزیه و تحلیل متون برخی از بهترین آگهی های ادوردز از سال گذشته، پوشش خواهیم داد.

درباره مجموعه داده ها: ما چگونه “بهترین آگهی ادوردز” را تعریف کردیم؟

در اینجا چگونگی جمع آوری مجموعه آگهی های ادوردز ما بررسی شده است. تعیین کننده رایگان عملکرد ادوردز ما هر حساب کاربری را بررسی می‌کند و یک گزارش از عملکرد آن ارائه می‌دهد تا بهترین آگهی های ادوردز آن حساب کاربری را مشخص کند. و همچنین بدترین آگهی های ادوردز کدامند؟

ما همه این گزارشات را بین 1 آگوست، 2016 تا30 آوریل 2017 جمع آوری کردیم و سپس 15 درصد تبلیغات برتر موجود در بالای لیست را در این دوره زمانی را دوباره کاویدیم (با ترکیبی از برداشت ها، کلیک ها، و CTR ها)، که در نهایت 612 تبلیغات برای تجزیه و تحلیل را در اختیار ما قرار داد.

ما فقط تبلیغات USD، AUD، CAD و ZAR (تبلیغاتی که با این ارز‌های بین المللی پول پرداخت کرده اند)را بررسی کردیم و تبلیغات غیر انگلیسی را از مجموعه خود حذف کردیم. ما همچنین مجموعه خود را به تبلیغات مارک‌دار و غیر مارک‌دار (335 تبلیغات مارکدار، 277 تبلیغات غیر مارکدار) تقسیم کردیم.

توجه: ما تبلیغات مارک‌دار (تبلیغات مارک‌دار مواردی هستند که برای مشتریانی که نام های تجاری را جستجو می‌کنند نمایش داده می‌شوند) را نیز جدا کردیم زیرا این تبلیغات عموما دارای عملکرد بسیار بالا هستند. از جمله نرخ بالای کلیک و امتیازات کیفی بالا. چرا؟ از آنجایی که افرادی که به دنبال یک نام تجاری هستند، فقط سعی دارند به طور مستقیم به سایت شما هدایت شوند؛ به علاوه، آنها قبلا درباره شما مطالبی را شنیده‌اند، بنابراین یک شهرت تجاری طبیعی برای آنها وجود دارد (که می تواند CTR را 2 یا 3 برابر افزایش دهد) پس در همین ابتدای کار این نکته بسیار مهم است که تبلیغات یک برند می تواند بهترین آگهی ها ادوردز باشد.

بنابراین، ما بسیاری از این تبلیغات ها را از تجزیه و تحلیل خود حذف کردیم، تا بتوانیم ترفند ها و تاکتیک‌هایی که می توانند به کارایی فوق العاده بالا منجر شوند را بیابیم، حتی زمانی که برند شما دارای یک شهرت تجاری جهانی نیست، ما می توانیم شما را در این راه یاری نماییم.

حالا، بیایید نگاهی به این اطلاعات بیندازیم!

آگهی ها ادوردز

1. آگهی های ادوردز شما با کدام کلمات پرطرفدارتر است؟

در سال 2016، گوگل تبلیغات متنی گسترده‌ای را منتشر کرد که تعداد کاراکترهای موثر تبلیغات شما را دو برابر می‌کند. در مقایسه با نسخه های قبلی، تبلیغات گسترده متنی، یک زمینه گسترده است. برای بعضی از شما، داشتن کاراکترهای بسیار زیاد برای پر کردن یک آگهی مانند شکنجه است؛ اما برای دیگران، یک فرصت به حساب می‌آید.

صرف نظر از این که شما در کدام گروه هستید، این یک حقیقت جهانی‌ست که هنگامی که فرصت های بیشتری برای استفاده از کلمات دارید، انتخاب گزینه مناسب از هر زمان دیگری مهم تر می‌شود. اما کدام واژگان “مناسب” هستند؟

برای پاسخ به این سوال، ما مجموعه‌ای از تبلیغات متنی با عملکرد بالای خود را بررسی کردیم و آنها را به کلمات تکی تفکیک کردیم، سپس کلمات ربط (and/or) و حروف تعریف (a/an) را حذف کردیم تا به ده کلمه محبوب باقی مانده برسیم:

با توجه به داده های ما، در 335 تبلیغات متنی غیر مارک با عملکرد بالا، ما کلماتی را که بیشتر از سایرین برای افراد جذاب بودند را به صورت زیر لیست کردیم:

  1. مال شما
  2. رایگان
  3. همین حالا
  4. دریافت کردن
  5. آنلاین
  6. ما
  7. ذخیره کردن
  8. بهترین
  9. حمل و نقل
  10. شما

آیا چیز عجیبی بین آنها می بینید؟

“مال شما”، “رایگان” و “در حال حاضر” به نظر واضح می رسند، اما “حمل و نقل” (که فکر می کنم همراه با “رایگان” آمده باشد) من را شگفت زده کرد؛ چرا که به این معناست که اکثر مشتریان علاقه مند به تجارت الکترونیک هستند. این واقعیت که “دریافت کردن” و “ذخیره کردن” تنها افعال موجود در لیست هستند کاملا منطقی است چرا که معمولا از تبلیغات متنی B2B و B2C استفاده می شود.

با وجود هر دو کلمه “رایگان” و “ذخیره کردن” در لیست، ما می توانیم به این نتیجه برسیم که خریداران بیش از پیش به فکر هزینه های خود هستند. و کلماتی مانند “همین حالا” و “دریافت کردن” به این معنی است که آنها تمایل بیشتری به خدمات سریع دارند.

همچنین بهترین آگهی ها ادوردز از  از ضمیر دوم شخص “شما” و “مال شما” نیز بسیار استفاده می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که مخاطب آگهی های شما مشتریانتان باشند؛ فقط آن را به خودتان اختصاص ندهید!

TL؛ DR: هنگامی که شما در حال تلاش برای نوشتن بهترین نسخه آگهی های ادوردز خود هستید، به یاد داشته باشید از عبارت زیر استفاده کنید: “همین حالا رایگان دریافت کنید!” Your Free Now Get

این جمله یکی از بهترین CTA های ممکن است برای شناخت بیشتر CTA حتما مقاله یاسر حمزه لوی را در نوین مارکتینگ بخوانید با عنوان ” CTA چیست؟ با تمام معجزه‌هایش آشنا شوید “

2: چه دکمه های اقدام به عملی بیشتر در بهترین آگهی‌ها ظاهر می شود؟

اقدام به عمل، یا CTA، شاید مهمترین بخش متن تبلیغات شما باشد. اگر این مورد در یکی از سرفصل های شما قرار نداشته باشد، شما کار خود را اشتباه انجام می دهید. اگر می‌توانید یک یادآوری مختصر در مسیر توصیف یا مسیر URL خود قرار دهید، این کار را حتما انجام دهید. بعدا از من قدردانی خواهید کرد.

آگهی ها ادوردزاقدام به عمل (CTA) چیست؟

در این مورد، این یک بخش متنی که به تبلیغات شما اضافه می‌شود تا به مشتریان خود بگویید علاقه دارید چه اقداماتی را (چگونه / چه زمانی) در پیش بگیرند. دانستن  CTA مناسب برای یک آگهی ادوردز، مخاطبان، پیشنهادات ویژه خیلی مهم است. شما هرگز به کسی که در میانه قیف تجاری شما قرار دارد نمی‌توانید بگویید “همین حالا خرید کنید”، درست است؟

برای آن که قیف فروش یا فانل فروش را بشناسید نیز نوین مارکتینگ در کنار شماست سری به مقاله ” قیف فروش و هفت خان تولید محتوا ” بزنید

در حال حاضر، ما تبلیغات مارک دار را از تحلیل های خود در مورد  CTA حذف کردیم، زیرا در اغلب مواقع تبلیغ کنندگان به صراحت موفق به ایجاد اقدام برای عمل از طریق آگهی های مارک‌دار نمی‌شوند و یا نمی خواهند که CTA داشته باشند . در عوض، بسیاری از تبلیغ کنندگان در  بیلبوردهای مبتنی بر متن بر روی SERP از آن استفاده می‌کنند. هدف این است که به مشتریان خود بگویید که لزوما حضور دارید تا اینکه الزاما به دنبال دریافت کلیک باشید. هر چند این موضوع تا حدی مهم است، به ما کمکی نمی‌کند تا درک کنیم چرا تبلیغات متنی غیر مارک‌دار (اغلب مرتبط با نام تجاری) مرتبط هستند.

هر چند عبارت ممکن است مورد به مورد کمی متفاوت باشند، افعالی که شما مورد استفاده قرار می‌دهید بر اساس عملکردی که از مشتریان خود انتظار دارید محدود هستند. تبلیغات متنی غیر مارک‌دار برتری که ما مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم، نشان دادند که محبوب ترین CTA ها (با تعداد آگهی هایی که هر فعل در آن ظاهر می شود):

اگر شما یک محصول را به فروش برسانید، CTA های واضح “خرید” یا “خرید کردن”  (شاید “دریافت کردن” اگر شما ترجیح می‌دهید مبادله ارز مورد نیاز خود را کاهش دهید)؛ برعکس، اگر هدف شما این است که افزونه های زیادی دریافت کنید، می‌توانید از CTA هایی از قبیل “یاد گرفتن” و یا “کشف کردن” و یا “ثبت نام” استفاده کنید. اگر شما به تکرار کلمات توجه کنید، متوجه خواهید شد که فعلی که بیشتر از همه در مجموعه داده های ما استفاده شده است “دریافت کردن” است.

هیچ کس در تبلیغات برتر خود از فعل “کلیک” به جای “اینجا کلیک کنید” استفاده نمی کند (در حقیقت، ممکن است اینگونه به نظر برسد که آگهی شما تایید نشده است.)

3: آیا بهترین آگهی ها ادوردز محتوای مثبت‌ دارد یا منفی ؟

از schadenfreude  گرفته تا merriment ، مفهوم آگهی شما نقش مهمی در چگونگی مواجه شدن و تعامل مشتریان با آگهی ها ادوردز شما دارد. این یک خبر نیست. در واقع، در طول چندین سال ما در مورد استفاده از محرک‌های احساسی برای افزایش کیفیت تبلیغات و صفحات وب سایت شما صحبت کردیم: چند نفر از شما آن را رعایت کردید؟

ما از ابزار تحلیلی Vader در کتابخانه NLTK برای تعیین احساسات (مثبت، منفی یا خنثی …) در مجموعه تبلیغات خود استفاده کردیم. اگر یک آگهی یک نمره ترکیبی بیش از 0.5 دریافت کند، ما آن را یک آگهی مثبت در نظر می‌گیریم. آگهی هایی با نمره ترکیبی بین 5- تا 5 به عنوان یک آگهی خنثی شناخته می شوند و در نهایت، تبلیغات با نمره کمتر از 5- به عنوان آگهی منفی شناخته می شوند.

45 درصد از آگهی های متنی، یک احساس مثبت را در بر می گیرند؛ 53? احساسات خنثی؛ و فقط 2? احساسات منفی را منتقل میکنند.

من از این ارقام شوکه شده‌ام، به ویژه هنگامی که متوجه شدم که آنها تنها آگهی های متنی بدون مارک را نشان می دهند.

اگر تجزیه و تحلیل مشابهی در نسخه های تبلیغاتی مارک‌دار انجام شود و نتایج مشابهی را در پی داشته باشد، منطقی خواهد بود؛ با این همه، هیچ نام تجاری نمی‌خواهد به عنوان یک تبلیغات منفی دیده شود (به: تبلیغات احمقانه پپسی، همه شرکت هواپیمایی، و غیره نگاه کنید). اما منفی بودن – درجه قابل اندازه گیری از احساسات – بهتر از نسخه milquetoast نیست؟

آگهی ها ادوردزشخصا، من ترجیح  یک متن تبلیغاتی منفی را انتخاب کنم تا متن تبلیغاتی من مملو از کلمات کلیدی بی ربط باشد ایجاد یک چشم انداز غم و اندوه و یا ترس یا خنده کنایه امیز توسط متن آگهی شما بهتر از این است که بدون تاثیر باشد که به SERP در حال رشد شما نیز کمک می کند.

4. آگهی های تبلیغاتی برتر در ادوردز دارای چه تنوعی واژگانی هستند؟

حالا، من می‌دانم که شما به چه فکر می‌کنید ” تنوع واژگانی به چه معناست؟!” این بدان معنی است که باید کمی رسمی تر و آکادمیک تر باشید.

این به نسبت کلمات منحصر به فرد در یک متن خاص به کل تعداد کلمات اشاره دارد (مجموعه ای از داده های واژگانی). هنگامی که از آن به عنوان یک لنز مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی آگهی‌های متنی استفاده می‌شود، اندازه گیری تنوع واژگانی یک شاخص کلیدی برای کلمات کلیدی است. مهم است که بدانید چگونه از کلمات کلیدی در کپی آگهی های خود استفاده کنید. به این ترتیب شما می‌توانید نمرات کیفی خود را تعیین کنید؛ اگر خیلی زیاد باشد، مردم از دست شما خسته خواهند شد.

داده‌های ما نشان می‌دهد که تبلیغ کنندگان برتر تمایل دارند فقط از 2 کلمه در هر آگهی استفاده کنند. مثل این:

Which is a helluva lot better than, say…

نکته اخلاقی این داستان چیست؟ حفظ تنوع واژگانی در آگهی شما ضروری است. حتی اگر تبلیغات متنی خود را با کلمات کلیدی پر کنید و از الگوریتم  please might (در حال حاضر) استفاده کنید، برای مشتریان به طور کامل یک چشم انداز غیرجذاب ایجاد می کند.

این یک مشکل است که شما باید از طریق دیکنز آن را آزمایش کنید تا از آن اجتناب کنید، زیرا می دانید چه افرادی بر روی آگهی های شما کلیک می کنند و کالاهای شما را خریداری می کنند.

5. نشانه های متداول علامت گذاری در تبلیغات چیست؟

“Let’s eat grandma!”

“Let’s eat, grandma!”  بهتر به نظر می رسد.

علامت گذاری مهم است، با من موافقید؟ مهم نیست که آیا شما در حال تلاش برای تمایز بین نقش کلمات در یک جمله هستید یا می‌خواهید محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید، باید پیام خود را به درستی منتقل کنید. در حقیقت، من نمی‌توانم راهی به جز نشانه گذاری صحیح برای ایجاد تاثیر قوی معنایی بیابم که مانند این در آگهی ها ادوردز تاثیر بسزایی داشته باشد.

به این ترتیب، روشی که نشانه گذاری در  آگهی های ادوردز با عملکرد بالا می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند وابسته به این موضوع است که چگونه از انواع علائم نشانه گذاری استفاده کنید و مهم‌تر از آن، تا چه میزان از آنها بهره ببرید.

علامت گذاری در تبلیغات متنی مارک‌دار

شوک قرن: نشانه علامت تعجب بیشترین کاربرد را به خود اختصاص داده است. اگر بخواهیم محل قرارگیری علامت تعجب در تبلیغات متنی (مارک‌دار یا غیر مارک‌دار) را بررسی کنیم، اکثر آنها در پایان خط توضیحات جملات می‌آیند. ایده کلی در اینجا بسیار ساده و واضح است. اساسا، “شما فقط آگهی من را بخوانید! من امیدوارم که شما متقاعد شوید! بخرید بخرید بخرید! “

استفاده نسبتا کم از علائم دلار در آگهی های تبلیغاتی متنی شما یک امر منطقی است.

  • علامت تعجب: 48?
  • کاما: 38%
  • علامت سوال: 2?
  • علامت درصد: 8?
  • علامت دلار: 11?

محل استفاده از علامت گذاری در آگهی‌های تبلیغات مارک‌دار واقعا من را شگفت زده می‌کند، همان‌طور که علامت سوال این شگفتی را ایجاد می‌کند. فقط 2? از 335 تبلیغات مارک‌دار مورد بررسی از علامت سوال بهره برده‌اند (یا حداقل آن را به طور آگاهانه استفاده کردند).

علائم نشانه گذاری مختلفی را در آگهی ها خود آزمایش کنید – اگرچه اکثر تبلیغ کنندگان برتر از علامت سوال برای دریافت CTR بالا استفاده نمی‌کنند، شما ممکن است با انجام این کار تبلیغ خود را متفاوت و برجسته کنید. شکستن الگوهای رایج می‌تواند منجر به عملکرد برتر شود.

علامت گذاری در آگهی های متنی غیر مارک‌دار

تداوم استفاده از نشانه گذاری برای آگهی های غیر مارک‌دار بسیار نزدیک به چیزی است که ما در تبلیغات مارک‌دار به آن اشاره کردیم: تعداد زیادی علامت تعجب، توده زیادی از کاما.

با این حال جالب توجه است که نرخ استفاده از نشانه های دلار، در نسخه تبلیغاتی غیر مارک‌دار حدود 3? پایین تر از تبلیغات مارک‌دار است. در حالی که درصد نسبتا کمی از تبلیغات از $ در کنار نام تجاری خود استفاده می کنند (هدف آن احتمالا آگاهی در مقابل مسیر تبدیل مستقیم است)، این واقعیت که استفاده از آنها نه تنها کم است بلکه در تبلیغات غیر مارک‌دار متنی حتی کمتر است یک احساس متضاد با منطق ایجاد می‌کند. من فکر می‌کردم که استفاده از علائم دلار در تبلیغات غیر مارک‌دار باید بسیار بالا باشد.

  • علامت تعجب: 42?
  • کاما: 25%
  • علامت سوال: 11?
  • علامت درصد: 9?
  • علامت دلار: 8?

چگونه می توان با تداوم استفاده از نشانه گذاری آگهی های متنی بهتری ایجاد کرد؟

بر اساس آمار این حقیقت کاملا آشکار است که بسیاری از تبلیغ کنندگان موفق کمتر در تبلیغات خود سوال مطرح می‌کنند. اگر شما نیز بتوانید یک راه برای انجام این کار به طریقی که با مشتریان شما ارتباط برقرار کند بیابید، آگهی های شما برجسته خواهد شد! با این حال، اگر شک دارید، مسیر واضح است: از علامت تعجب استفاده کنید (!!!)

6. آیا تبلیغات برتر در ادوردز از کلید واژه های متحرک استفاده می کنند؟

یک کلمه: نه

اگر شما با DKI نا آشنا هستید، این ابزاری است که به شما اجازه می دهد آگهی خود را سفارشی کنید تا مطابق با درخواست جستجوی کاربران باشد. این به شما توانایی ایجاد آگهی های خاص و بسیار هدفمند را می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک آگهی عمومی فرمول بندی شده برای قرار دادن کلمات کلیدی متحرک و voila ایجاد کنید، به این ترتیب شما یک آگهی سازگار با تمایلات مشتریان خود دارید.

به لحاظ تئوری:

در حالی که این امر کاربردهای مفیدی دارد (به خصوص برای خرده فروشان آنلاین با موجودی های مختلف) اما داده های آماری ما درباره تبلیغات متنی برتر مارک‌دار و غیر مارک‌دار  به اجتناب از DKI تمایل دارند.

همان‌طور که می بینید، تنها 10? از تبلیغات غیر مارک‌دار و 6? از تبلیغات مارک‌دار ما از DKI استفاده کرده‌اند.

در حالی که این کمی شگفت انگیز است (چرا که بسیاری از حساب‌های کاربری از DKI استفاده می‌کنند)، داده‌های ما ثابت می‌کنند که DKI یک متوقف کننده تبلیغات، و نه یک راه حل است. با تکیه بر درج کلمات کلیدی متحرک احتمالا خلاقیت شما نادیده گرفته می‌شود، به همین دلیل تبلیغاتی که از DKI استفاده می کنند در میان رتبه های برتر قرار ندارند.

7. آیا بهترین آگهی ها ادوردز از علائم تجاری و دیگر نشانه های تجاری استفاده می کنند؟

به سادگی مشاهده اینکه آیا یک آگهی با کارایی بالا مارک‌دار یا غیرمارک‌دار است، تاثیر زیادی در بینش عمیق ما ندارد. ما از قبل می‌دانیم که تبلیغ کنندگان بر شرایط مارک تجاری خود تکیه می‌کنند و از اصطلاحات مشابه در متن آگهی خود استفاده می‌کنند، و این امری کاملا منطقی است. کمپین‌های تبلیغاتی مارک‌دار دیگر یک گزینه در دسترس نیستند: آنها یک ضرورت‌اند.

با این همه، هیچ چیز بدتر از داشتن یک SERP محدود برای کلمات کلیدی مارک‌دار شما نیست.

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد