کسب و کارهای کوچک
 

کجا شما می توانید برای بازگشت سئو 80 درصدی 20 درصد تلاش کنید؟ در این مقاله نمای کلی از تاکتیک‌های سئو برای کسب و کارهای کوچک که می‌تواند از آنها به آسانی بهره برد را بیان نموده‌ام.

اگر شما تازه شروع به بهینه سازی موتورهای جستجو نموده اید یا سالهاست که این کار را انجام میدهید، خوشبختانه برخی از بخش‌های سایتتان می‌تواند بهبود پیدا کند. در حقیقت، از صدها سایت کسب و کارهای کوچک که ما در نوین مارکتینگ ، آنها را بررسی کردیم، به ندرت سایتی را مشاهده کردیم که به طور کامل سئو در آن پیاده سازی شده بود.

راستی اگر دوست دارید سایتتان را رایگان بررسی کنیم با دپارتمان سئو و بهینه سازی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید

بهینه سازی موتورهای جستجو علم فرستادن موشک به آسمان برای هر سایت و یا کسب و کارهای کوچک و محلی نیست. هنوز هم ممکن است پیش از پیاده‌سازی مراحل اصلی به آسانی در جزئیات بدیهی گم شویم. این بدان معناست که بیشتر کسب و کارهای کوچک به آسانی می‌توانند برنده شوند.

در سئو، همانند بسیاری از فعالان صنایع، قانون پارتو در اینجا نیز صدق می‌کند:

برای بسیاری از رویدادها، 80 درصد نتایج از 20 درصد عوامل حاصل میگردند.

این موضوع قطعاً زمانی دقیق است که ما به سئو در کسب و کارهای کوچک‌تر نگاه کنیم. انجام 20 درصد کار برای رسیدن به 80 درصد سود کلید اصلی دریافت نتایج تلاش‌های سئو شماست. اجازه دهید به اصول نگاهی بیاندازیم و اینکه چگونه از 20 درصد استفاده کنیم تا به آسانی برنده شویم.

سئو فنی

سئو فنی می‌تواند فنی، خوب و قابل دریافت باشد. اجازه ندهید که شما را بترساند. اگر هوشمندانه تصمیم گیری کنید سپس بیشتر فعالیت‌های فنی با هاستینگ و نرم افزار وب سایت محافظت خواهد شد.

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای سازگار با موتورهای جستجو مانند وردپرس شما را مطمئن خواهد کرد از نظر فنی تلاشهای سئوتان اصولی است. با استفاده از یک CMS  کارآمد، شما مطمئن می‌شوید که سایتتان در یک محیط بهینه شده میزبانی می‌شود.

در برخی از تست‌های اخیر انجام شده، ما یک سایت وردپرس، بر روی یک وب هاست استاندارد را با یک محیط بهینه سازی شده مقایسه کردیم. محیط بهینه سازی به بهینه سازی های فنی بسیاری برای افزایش سرعت وردپرس نیازمند است. اندازه فیزیکی فایل تا دو سوم و زمان بارگذاری صفحات از 3 ثانیه به یک ثانیه کاهش یافته است.

همه این موارد با تصمیم گیری‌های هوشمندانه بجای انجام کارهای فراوان و اجرای بهینه سازی‌های دستی قابل انجام است.

یا به عبارت دیگر، با 20 درصد تلاش، 80 درصد نتایج حاصل می‌گردند.

کلید اصلی در اینجا انتخاب آگاهانه که مربوط به سیستم مدیریت محتوای وب سایتتان و محیط هاستینگ آن باشد است. انتخاب درست را انجام دهید و پیچیدگی ها را از بین ببرید.

شاید جالب باشد بدانید ما در نوین مارکتینگ بیشتر سایت هایمان را با وردپرس می‌سازیم برای دیدن نمونه پروژه های ما به صفحه دپارتمان طراحی سایت نوین مارکتینگ مراجعه کنید

کسب و کارهای کوچک

بررسی کلمات کلیدی

توجه به زبان مشتریان خود اصلی است که بهینه سازی موتورهای جستجو بر این اساس ایجاد شده‌اند. این اصلی است که نه فقط برای بهبود رتبه در نتایج جستجوها بلکه در کمک به متقاعد نمودن کاربران به کلیک بر روی سایتتان نیز بکار می‌آید.

موارد زیر روش‌هایی است که به وسیله آن می‌توان لیستی از کلمات کلیدی را جمع آوری نمود. من معمولاً از صفحات گسترده  (spreadsheet ) برای ایجاد این لیست استفاده می‌کنم تا بتوانیم حجم جستجوها، دشواری و رتبه موجود که به ما در بهینه سازی صفحات کمک می‌کند.

  1. لیست موارد مهم. با لیست کردن المان‌های مهم کسب و کارتان شروع کنید. معمولاً برای تمامی کسب و کارهای کوچک این لیست عبارت است از محصولات و خدمت به ازای هر منطقه در صورتی‌ که برای چندین منطقه بهینه سازی را انجام می‌دهید. لیست کلمات کلیدی خود را در یک صفحه گسترده سازماندهی کنید.
  2. ابزار بررسی کلمات کلیدی. کمبودی در خصوص ابزار بررسی کلمات کلیدی وجود ندارد. این ابزار میتوانند به شما در فهمیدن حجم جستجو و پتانسیل ارزش کلمات کلیدی کمک کنند. نقطه شروع خوب برای شما میتواند ابزار رایگان زیر باشد:
    • Google Ads Keywords toolاین ابزار حجم کلمات کلیدی بر اساس منطقه و میزان سختی بعلاوه هزینه به ازای کلیک (CPC) برای تبلیغات شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. کلمات کلیدی که نمایش داده میشود عموماً دارای CPC و رقابت بالاتری هستند. البته ابزارهای دیگری نیز هستند که سختی کلمات کلید را به شما نشان می دهند برای آشنایی با این ابزارها لطفا مقاله: سختی کلمات کلیدی و رتبه بندی ۶ ابزار دقیق را بخوانید
    • Keyword Everywhere. این ابزار یک افزونه برای مرورگر کروم است که حجم جستجوها را به ازای کشور نمایش میدهد و محدوده ای از کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد. این یک ابزار خوب برای بخاطر سپردن بررسی کلمات کلیدی در زمانی که صفحات وب را مرور میکنید است.
    • Google. من طرفدار اصلی مرور کردن صفحات وب برای کلمات کلیدی شما هستم. گوگل پیشنهاد کلمات کلیدی را در انتهای صفحه نمایش می‌دهد و می‌توانیم مشاهده کنیم که رقبای ما بر روی چه عباراتی در حال بهینه سازی هستند. متوجه شدن اینکه جستجوکنندگان به دنبال چه چیزی هستند کلید اصلی اطمینان از این است که بهینه سازی های شما بر اساس نیاز مشتریان است.

تعدادی ابزار پولی مانند Moz, Ahrefs, SEMrush نیز وجود دارند. این ابزار قوی هستند ولی رایگان نیستند. اگر کسب و کار کوچکی دارید که نقدی کار می‌کند، پیش از استفاده از این ابزار ابتدا نسخه آزمایشی آنها را استفاده کنید. ابزار Ahrefs را در مقاله : معرفی ابزارهای Ahrefs که برای سئوی حرفه‌ای به آن نیاز دارید

هدف شما پیدا کردن گروه‌های منطقی  کلمات کلیدی است که به یک صفحه یا خدمت ارتباط دارند. همچنین شما ارزش‌های افزوده مانند حجم جستجو، رقابت و رتبه بر اساس کلمات کلیدی را می‌خواهید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن برای بهینه سازی را بکنید.

اجازه دهید از یک لوله کش که در یکی از مناطق شهر بیرمنگهام کار می‌کند به عنوان مثال استفاده کنیم:

  • خدمات
    • لوله کش
    • لوله کش فوری
    • تعمیر دیگ بخار
  • مناطق
    • بیرمنگهام

ممکن است ما این کلمات کلیدی و گروه‌های آنها را گسترش دهیم:

  • لوله کش. لوله کشی. خدمات لوله کشی
  • لوله کش فوری. لوله کشی فوری. لوله کش فوری 24 در 7. لوله کش 24 ساعته
  • تعمیرات دیگ بخار. خدمات دیگ بخار

آنچه که در اینجا نتیجه کار ماست لیستی از کلمات کلیدی است که همه نوع از روش‌هایی که یک نفر ممکن است جستجو کند را پوشش می‌دهد. مطمئن شوید که از همه این انواع در صفحات فروش و بهینه‌سازی صفحات سایتتان استفاده می‌کنید و گوگل را قانع می‌کند که شما می‌توانید به کاربران خود کمک کنید. و این کمک می‌توانید رتبه شما را ارتقا دهد و منجر به درخواست فروش گردد.

ساختار سایت

روش دیگری که می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک مؤثر باشد این است که  به گوگل و کاربران بفهمانید که سایت به خوبی ساختاربندی شده است. در سابقه توسعه دهنده های وب، از مثال پر کردن کابینت برای بیان ساختار سایت استفاده می کردند.

سایت به عنوان یک فایل اداری است. کشوهای فایل بخش‌های اصلی هستند. پوشه های در کشوها زیربخشها (صفحات) و اگر نیاز باشد اسناد شخصی در یک پوشه محتوای مربوط به صفحات است.

کسب و کارهای کوچک

برای یک کسب و کار معمولی ما خدمات و منطقه های ارائه خدمات را به صفحات اصلی مان اختصاص می‌دهیم تا بنابراین ساختار سایتمان ممکن است مشابه زیر باشد:

  • خانه
    • مناطق
      • منطقه A
      • منطقه B
      • منطقه C
    • خدمات
      • خدمت A
      • خدمت B
      • خدمت C

این ساختار چیزی است که می‌تواند توسط موتورهای جستجو فهمیده شود و صفحات خصوصی را برای ما به ازای هر خدمت یا منطقه که ما آنرا بهینه سازی کرده ایم را ارائه می‌کند. این کلمات کلیدی است که پیش از این آنها را بررسی کرده ایم:

  • خانه
    • خدمات
      • خدمات > لوله کش فوری
      • خدمات > خدمات لوله کشی
      • خدمات > تعمیرات دیگ بخار

همچنین ما می‌خواهیم مطمئن شویم از یک آدرس ساختاربندی شده تشریحی برای این صفحات بهره می‌بریم – ما از کلمات کلیدی در هر مسیر استفاده میکنیم:

examplesite.com/services/

examplesite.com/services/emergency-plumber/

examplesite.com/services/plumbing/

examplesite.com/services/boiler-repair/

حالا ما یک سری آدرس‌های تشریحی برای محتوای صفحات خود داریم. این موضوع به عنوان یکی دیگر از موارد بهینه سازی صفحات به ما کمک می‌کند و می‌توانیم به کمک آن نرخ کلیک شدن صفحات را افزایش دهیم. گوگل حالا میتواند صفحات مرتبط بیشتری را نمایش دهد و ما مشتریان بالقوه را به سمت اطلاعات مرتبط بیشتری هدایت میکنیم.

بهینه سازی صفحات برای کسب و کارهای کوچک

اینجا محلی است که همه چیز با یکدیگر آمیخته می‌گردد. لیست کلمات کلیدی شما حالا می‌تواند در صفحات خوب ساختاربندی شده شما استفاده گردد. این مشخص می‌کند که چرا مسیرهای روندی در اینجا چقدر مهم هستند.

صرف‌نظر از اینکه به صفحه نگاه کنید و ببینید چقدر بهینه سازی صفحاتتان ارتقا یافته است، با استفاده از مراحل زیر نیز می‌توانید به آسانی عمل بهینه سازی را انجام دهید.

بهینه سازی عنوان صفحات

مطالعه فاکتور رتبه بندی به نمایش عنوان صفحه به عنوان قدرتمندترین عامل رتبه بندی صفحات متمایل است و من با دیدگاه سئو خالص موافقم. اما، عنوان صفحات همچنین به عنوان سرتیتر صفحات در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. بهینه سازی برای کلیک شدن دارای اهمیت برابری با بهینه سازی برای رتبه بندی است که این دلیلی است که هرجا ممکن باشد من از المان‌های برندینگ استفاده می‌کنم.

اگر ما مجدد به مثال لوله کش نگاهی بیاندازیم، ما می‌توانیم این نکته را بیان کنیم و چگونگی بهینه سازی صفحاتمان برای تمامی انواع کلمات کلیدی که شامل منطقه و برند میگردند را نمایش دهیم. مثال‌هایی از عنوان بندی صفحات به شرح زیر می باشد:

لوله کش در شهر ساتن کلدفیلد  خدمات لوله کشی مارکوس

صفحات خدمات ما می‌تواند بدین شکل ساخته شوند:

خدمات تعمیر دیگ بخار  پیش فاکتور رایگان | لوله کشی مارکوس، ساتن کلدفیلد

لوله کش فوری  24 ساعته در 7 روز هفته| لوله کشی مارکوس، ساتن کلدفیلد

در اینجا عناوین صفحاتی را داریم که تمامی موارد را پوشش می‌دهد:

  • بهینه سازی شده با انواع کلمات کلیدی
  • Call to action یا CTA در جایی‌ که از عبارت پیش فاکتور رایگان استفاده شده است
  • منطقه در عنوان صفحاتی که ساتن کلدفیلد استفاده شده است
  • برندینگ در جایی که از عبارت لوله کشی مارکوس استفاده شده است

اگر می خواهید مفهوم CTA را بشناسید مقاله CTA چیست؟ با تمام معجزه‌هایش آشنا شوید را بخوانید.

این عناوین صفحات مرتبط، بهینه سازی شده و برای بازاریابی هوشمندانه هستند. عناوین صحیح را انتخاب کنید و بهینه سازی صفحاتتان از نقطه درستی آغاز می‌شود.

 

کسب و کارهای کوچک

بهینه سازی تگ متا توضیحات

تگ متا توضیحات به طور مستقیم بر روی رتبه سایت شما تاثیر نمی‌گذارد و اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

ما در مقاله ای همه چیز را در باره تگ متا توضیح داده ایم لطفا مقاله: همه چیز درباره متا تگ ها را بخوانید.

من به تگ متا توضیحات به عنوان کپی تبلیغات موتور جستجو فکر میکنم. توضیحات در ساختن و تقویت پیام موجود در عنوان صفحه کمک می‌کند و به شما در افزایش تعداد کلیک ها کمک می‌کند.

من از همان روشی که برای عنوان صفحه طی کردم در اینجا نیز استفاده می‌کنم:

  • از حساسیت کلمات کلیدی و جزئیات منحصر بفرد پیشنهادات فروش و پیشنهادات ویژه خود استفاده کنید.
  • شامل یک call to action باشد. بیش از اندازه اینکار را انجام ندهید اما از فرصتهای حساس استفاده کنید و می‌توانید نتایج کلی را بهبود ببخشید.

بهینه سازی محتوای صفحات

مرحله بعدی محتوای صفحات است. جای بیشتری برای کار کردن با انواع مختلف کلمات کلیدی وجود دارد. مطمئن شوید که محتوایتان به آسانی قابل خواندن است و مخاطبین هدفتان را افزایش خواهد داد. آخرین چیزی که میخواهیم انجام دهیم نوشتن چیزی است که مانند نوشتن توسط ماشین باشد یا بیش از اندازه بهینه سازی شده باشد و از کلمات کلیدی پر شده باشد. خوانایی همیشه باید در اولویت نخست باشد.

اجزا اصلی صفحه که در اینجا با آنها سر و کار داریم عبارتند از:

  • تگهای عنوان. مانند h1, h2, h3,